Vrolijk starten, heerlijk. In de Synagoge, of eigenlijk op het plein ervoor, staat NewKlezCollective. Klezmer-muziek dus en dus veel lachende gezichten. Mooie opening van de zaterdagmiddag. Welkom ook aan de zon.

Die zon straalt ook op het Agathaplein bij Weijsenveld. Een pakkende monoloog die last heeft van werkzaamheden in de buurt. De actrice laat zich niet afleiden door de drilboor, werkt hard door en boeit het publiek zichtbaar. Esmay Usmany, de zangeres van intieme Nederlandstalige liedjes, speelt haar gehoor in Ruimte Remmelink stil, terwijl het duo Voor Galg en Rad in het fraaie kantoorpand van Peppered het publiek vermaakt.

Een stampvol, lachend Rossio. Logisch, want de dames van Gaia’s Treat zingen hun longen uit hun lijf. Ja, daar blijven de mensen graag voor hangen. De blues voor Paul Heetebrij is voor een meer select gezelschap, maar dan zeker niet minder boeiend. En dan heb je nog Barbara Breedijk, de kleinkunstenares met de ukelele. Gekheid, maar nooit plat. En diepgang. Dat gaat bij Breedijk prima samen.

De Bousquet-fabriek staat gastvrij open voor een optreden van Wouter Monden. Cabaret dus. Vrolijk, lekker tempo. Tegen laatkomers zegt hij: we hebben het voorstelrondje net gehad, wie zijn jullie? Zin om te zingen, zing dan mee. Met Popkoor Focus uit Den Haag op de Beestenmarkt. Met nummers van Alan Parsons, Chi Coltrane en ELO. Een feest der herkenning. In het Hampshire Hotel speelt Julie Scott liedjes om te te janken. Letterlijk. Weemoed en melancholie. In perfecte harmonie. Zin in meer? Dat treft. Ook zaterdagavond puilt het programma uit. Tot Fringe!